Amerikacorrespondent Michiel Vos geeft lezing in de Bibliotheek (Wierden)

Gepubliceerd op: 15 april 2024 11:41

Op 28 mei 2024 verschijnt het boek: Vos in de VS, geschreven door Amerikacorrespondent Michiel Vos. In zijn persoonlijke documentaireserie My America documenteerde hij zijn ervaringen als Europese immigrant in Amerika. Met Beau van Erven Dorens maakte Vos de serie Beau en Michiel in Amerika.

In dit boek schetst Vos het Amerika zoals hij het de afgelopen twintig jaar heeft ervaren én heeft zien veranderen. Amerika is een diep verdeeld land geworden, waar ‘deplorables’ en ‘have-it-alls’ lijnrecht tegenover elkaar zijn komen te staan.

In aanloop naar de presidentsverkiezingen in november 2024 probeert Vos een antwoord te vinden op de vraag hoe het kan dat het eens zo trotse Amerikaanse volk vier jaar na de bestorming van het Capitool weer Trump op het schild gaat hijsen (of net niet).

Tijdens deze avond spreekt Michiel Vos. Aansluitend wordt hij geïnterviewd door Henk Robben, oud-burgemeester van Wierden. Na afloop van de lezing en het interview krijgen aanwezigen de gelegenheid om vragen te stellen aan Michiel Vos. De avond wordt verzorgd door Boekhandel Reterink Wierden.

Datum: dinsdag 4 juni 2024
Tijd: 20:00 - 22:00 uur