Muziek op schoot in Bibliotheek Denekamp

Gepubliceerd op: 5 maart 2024 09:09

Woensdag 28 februari was er weer tijd voor muziek op schoot in de bibliotheek in Denekamp. Om kwart voor 10 kwam er een peuter zingend de bibliotheek binnen: ‘ik ga zingen en muziek maken!’ Ze had er overduidelijk zin in! Nog meer peuters en dreumesen volgden met vader, moeder en oma.

Ze verzamelden zich in de leeshoek waar muziekdocente Marjolein de kinderen verwelkomde met een liedje en een knuffel. Samen zingen, geluiden maken en bewegen met papa, mama of oma, wat een pret! Er werd gestampt met de voeten en boos gekeken net zoals Moppereend uit het gelijknamige boek. En gezongen dat je af en toe best even boos mag zijn.Er werd op de melodie van een liedje zachtjes door de bieb geslopen omdat de tijger slaapt!  Grrrr! Ojee hij wordt wakker! Na afloop was er koffie/thee en ranja en tijd om even na te praten.

Er waren veel aanmeldingen voor deze activiteit. We hebben geprobeerd een 2e sessie te plannen op deze ochtend om aan de aanmeldingen te kunnen voldoen. Helaas lukte dat niet meer. Voor een volgende keer willen we kijken of er 2 sessies plaats kunnen vinden om nog meer kinderen en ouders/grootouders mee te kunnen laten doen. Als laatste nog een vriendelijk verzoek: mocht je na aanmelding onverhoopt toch niet kunnen laat ons dat dan (liefst een dag van te voren) weten zodat we nog iemand anders mee kunnen laten doen. In de maand mei zal de volgende muziek op schoot activiteit plaats vinden.