Nieuwe tijdelijke locatie voor Bibliotheek Ootmarsum

Gepubliceerd op: 7 juni 2023 10:00

De Bibliotheek Ootmarsum krijgt een nieuwe tijdelijke locatie tot de verbouwing van de nieuwe bibliotheek aan de Profietstraat, naast basisschool De Meander, is voltooid. Tot en met maandag 26 juni zijn geleende boeken in te leveren in de pop-upstore van het Johannink. Vanaf maandag 3 juli is de bibliotheek te bezoeken in een klaslokaal in het schoolgebouw van De Meander.

Astrid de Kleijn, manager bibliotheek Ootmarsum: “We zijn heel blij dat we gewoon open kunnen blijven vanaf juli. Het is super dat de school De Meander met ons meedenkt en hieraan meewerkt. De werkzaamheden aan ’n Emter zouden op 1 november afgerond moeten zijn. Maar mocht dat niet het geval zijn, dan kunnen we langer in de school blijven. Een geweldige start van een nauwere samenwerking tussen de bibliotheek en de school!”

De werkzaamheden aan ’t Emter zijn intussen in volle gang. De Kleijn: “het sloopwerk is inmiddels gestopt en er wordt nu vooral opgebouwd. Dat kun je ook aan de buitenkant al goed zien. Iedereen in de buurt van de school en BSO is ondertussen gewend aan alle bouwvakker en het bouwverkeer; dus alles verloopt veilig en vlot.”

Nieuwe openingstijden

Van dinsdag 27 juni tot maandag 3 juli is Bibliotheek Ootmarsum gesloten vanwege de verhuizing naar De Meander.

Vanaf 3 juli worden de volgende openingstijden gehanteerd:

• Maandag 13.00 – 17.00
  • Woensdag 14.00 –17.00
  • Vrijdag 10.30 – 17.00

Oproep: deel je mooiste herinnering

De bibliotheek roept iedereen op – jong en oud – om hun herinneringen te delen aan de oude bibliotheek aan het Kerkplein. De Kleijn: “We kijken ook dankbaar terug naar waar we vandaan komen. Omdat we de oude Bibliotheek aan het Kerkplein niet zomaar willen vergeten, vragen we iedereen hun mooiste herinnering hieraan te delen.” Het delen van een herinnering mag in de vorm van een foto, woord en geschrift en/of andere creatieve uiting. De mooiste herinneringen krijgen een plekje in de nieuwe bibliotheek.

Stuur jouw herinnering naar info@bibliotheekdinkelland.nl of geef het persoonlijk af tijdens de bemande openingsuren.

Voor meer informatie: www.bibliotheekdinkelland.nl/ootmarsum