Oproep: deel je mooiste herinnering

Gepubliceerd op: 11 mei 2023 16:15

De verbouwing van de Bibliotheek Ootmarsum is begonnen! De verwachting is aan het eind van het najaar de deuren te openen van de nieuwe bibliotheek aan de Profietstraat, naast basisschool de Meander. Tot 1 juli kun je in boeken blijven lenen in de Pop-up store van het Johannink, daarna gaat de bieb naar een ander tijdelijk onderkomen.

Na de verbouwing van ’n Emter is de bibliotheek Ootmarsum niet langer de klassieke boeken-uitleen bieb van vroeger. Astrid de Kleijn, manager bibliotheek Ootmarsum: “Natuurlijk blijven er kasten met boeken voor alle leeftijden, maar de nieuwe bibliotheek Ootmarsum biedt zoveel meer. Het is een plek waar je mensen ontmoet en waar altijd iets te beleven valt. Waar de inwoners van Ootmarsum - jong en oud - samenkomen om te ontdekken, leren en te beleven. Een plek waar je met kleine en grote hulpvragen terecht kunt. Een plek waar je even kunt ontsnappen aan de waan van de dag en altijd welkom bent.”

Oproep: deel je mooiste herinnering

De bibliotheek roept iedereen op – jong en oud – om hun herinneringen te delen aan de oude bibliotheek aan het Kerkplein. We kijken ook dankbaar terug naar waar we vandaan komen. Omdat we de oude Bibliotheek aan het Kerkplein niet zomaar willen vergeten, vragen we iedereen hun mooiste herinnering hieraan te delen.” Het delen van een herinnering mag in de vorm van een foto, woord en geschrift en/of andere creatieve uiting. De mooiste herinneringen krijgen een plekje in de nieuwe bibliotheek.

Stuur jouw herinnering naar info@bibliotheekdinkelland.nl of geef het persoonlijk af tijdens de bemande openingsuren.

Ga voor meer informatie naar: www.bibliotheekdinkelland.nl/ootmarsum