Resultaat 11 - 20 (van 45)

• Cursus Reizen met het Openbaar Vervoer Bekijk details

8 februari 2024

Voor sommige mensen is het al wat langer geleden dat ze gebruikmaakten van het openbaar vervoer. Heb je moeite met reizen met het openbaar vervoer of vind je het allemaal een beetje overweldigend? Dan kun je meedoen met de cursus Reizen met het Openbaar Vervoer. Door deze cursus van drie bijeenkomsten te volgen, waarvan de laatste een oefenreisje in de praktijk, blijkt het vaak allemaal mee te vallen.

• Op de Moto Guzzi de Wereld Rond Bekijk details

7 februari 2024

“Vrijheid is een keuze” door Paul van Hooff. Deze bijzondere mooie voorstelling vindt plaats in Kulturhus Borne.

• Vrijwilligers Basislab Gezocht! Bekijk details

7 februari 2024

We zoeken versterking voor het team van vrijwilligers die helpen bij de wekelijkse (techniek)workshops en activiteiten, die in onze Bibliotheken, in het Basislab plaatsvinden.

• De Nationale Voorleesdagen in de bibliotheek in Denekamp Bekijk details

6 februari 2024

Afgelopen week hebben de Nationale Voorleesdagen plaatsgevonden in heel Nederland en zo ook in deze regio. Het boek Help! Een verrassing! is gekozen tot het prentenboek van het jaar en stond daarom centraal bij dit voorleesmoment. Om er een speciaal feestje van te maken werden er in Denekamp groepen kinderen van verschillende kinderdagverblijven uitgenodigd om naar de bibliotheek te komen om van dit voorleesmoment te genieten.

• Jacht op de beste voorlezer : wie wordt de voorleeskampioen van de gemeente Dinkelland in 2024? Bekijk details

31 januari 2024

Bibliotheek Dinkelland organiseert op woensdagmiddag 7 februari 2024 in de theaterzaal van het Kulturhus Denekamp de lokale finale van de Nationale Voorleeswedstrijd. Van 15:00 uur tot 17:30 uur strijden dertien kandidaten om de titel 'Beste Voorlezer van de gemeente Dinkelland 2024'.

• Inloggen Online Bibliotheek Bekijk details

29 januari 2024

De wijze van inloggen bij de Online Bibliotheek is veranderd. Het kan zijn dat je daardoor op maandag 29 januari en op dinsdag 30 januari problemen ondervindt bij het inloggen bij de Online Bibliotheek.

• Hulp nodig bij het aanvragen van de Energietoeslag? Bekijk details

22 januari 2024

Door de stijging van de energiekosten komen veel mensen met een laag inkomen in de problemen. De Rijksoverheid heeft geld beschikbaar gesteld en helpt inwoners met een eenmalig bedrag per huishouden.

• Doe je mee met het BasisLab? Bekijk details

17 januari 2024

Heb jij altijd al eens met een 3D printer willen werken? Of met een lasersnijder of snijplotter? Of ben je misschien meer geïnteresseerd in de borduurmachine? Geen probleem, wij hebben het allemaal in ons eigen BasisLab! Grijp je kans en maak kennis met al deze nieuwe technieken.

• Nieuw initiatief Deelkastje Bekijk details

15 december 2023

Weggooien is zonde? Dat vinden de initiatiefnemers van het nieuwe initiatief Deelkastjes, Astrid Wessling en Anne Lansink van Stichting Welzijn Tubbergen Dinkelland, ook. “Je kent het misschien wel, levensmiddelen of verzorgingsproducten belandenachterin de kast en worden zonder te openen weggegooid. Terwijl je er misschien nog iemand anders blij mee kunt maken.”

• Kijkje binnen in de nieuwe bieb Bekijk details

11 december 2023

Er wordt nog volop gebouwd en gewerkt aan de nieuwe Bibliotheek in Ootmarsum. Maar we geven je vast een graag een kijkje aan de binnenkant. Deze afbeeldingen zijn gemaakt door Artica en geeft je vast een beeld van hoe het er ongeveer uit gaat zien als we straks de deuren kunnen openen.

Paginanavigatie