Verbouwingsnieuws

• Voortgang nieuwbouw Emter Ootmarsum Bekijk details

4 maart 2024

Er wordt nog hard gewerkt aan de nieuwbouw in Ootmarsum. Maar ondertussen is het wel duidelijk dat we op vrijdag 24 mei de Bibliotheek feestelijk zullen openen!

• Kijkje binnen in de nieuwe bieb Bekijk details

11 december 2023

Er wordt nog volop gebouwd en gewerkt aan de nieuwe Bibliotheek in Ootmarsum. Maar we geven je vast een graag een kijkje aan de binnenkant. Deze afbeeldingen zijn gemaakt door Artica en geeft je vast een beeld van hoe het er ongeveer uit gaat zien als we straks de deuren kunnen openen.

• Laatste nieuws 'n Emter Bekijk details

30 november 2023

Er wordt hard gewerkt aan de nieuwe locatie van de Bibliotheek Ootmarsum. Binnenkort wordt gestart met verven, verlichting, afwerking interieur en daarna de inrichting. We hopen in februari officieel en feestelijk te openen. Maar daarover volgt later uiteraard meer informatie.

• Bibliotheek is één van de goede doelen Glazen Huis Bekijk details

24 augustus 2023

Aanstaande woensdag 30 augustus start de jaarlijkse goede doelen actie Glazen Huis in Ootmarsum. Eén van de doelen is dit jaar de bibliotheek Ootmarsum die maar liefst 20% van de totale opbrengst zal ontvangen.

• Glazenhuis Ootmarsum Bekijk details

4 juli 2023

Glazen Huis Ootmarsum zet zich in voor negen goede doelen, waaronder de bibliotheek Ootmarsum. Daar zijn we natuurlijk superblij mee. De bibliotheek Ootmarsum gaat aan het einde van dit jaar naar ’n Emter. De verbouwing is inmiddels in volle gang. De opzet van de bieb wordt heel anders, want deze krijgt een breder maatschappelijk karakter.

• Nieuwe tijdelijke locatie voor Bibliotheek Ootmarsum Bekijk details

7 juni 2023

De Bibliotheek Ootmarsum krijgt een nieuwe tijdelijke locatie tot de verbouwing van de nieuwe bibliotheek aan de Profietstraat, naast basisschool De Meander, is voltooid. Tot en met maandag 26 juni zijn geleende boeken in te leveren in de pop-upstore van het Johannink. Vanaf maandag 3 juli is de bibliotheek te bezoeken in een klaslokaal in het schoolgebouw van De Meander.

• Oproep: deel je mooiste herinnering Bekijk details

11 mei 2023

De verbouwing van de Bibliotheek Ootmarsum is begonnen! De verwachting is aan het eind van het najaar de deuren te openen van de nieuwe bibliotheek aan de Profietstraat, naast basisschool de Meander. Tot 1 juli kun je in boeken blijven lenen in de Pop-up store van het Johannink, daarna gaat de bieb naar een ander tijdelijk onderkomen.

• Ondernemers onderonsje: Bibliotheek Ootmarsum Bekijk details

31 januari 2023

In het ‘Ondernemers Onderonsje’ gaat Artica, de creative agency uit het oosten, in gesprek met diverse enthousiaste ondernemers. Onlangs spraken ze tijdens de feestelijke opening van de Pop-up bieb in Ootmarsum met Frank Droste, de directeur Kulturhus de Bijenkorf in Borne. Hij vertelde onder andere over de toekomstplannen van de Bibliotheek Ootmarsum en de tijdelijke locatie in Het Johannink aan de Dwarsstraat in Ootmarsum.

• De Bibliotheek Ootmarsum gaat verhuizen! Bekijk details

22 december 2022

Na meer dan 50 jaar verlaten we de plek waar bewoners van Ootmarsum generaties lang hun boeken hebben geleend en gelezen. Midden in de stad, naast de kerk, in het oudste pand van Ootmarsum. Maar tijden veranderen. Behoeftes veranderen. De mensen veranderen. En wij? Wij veranderen mee.